Ha tetszik, oszd meg másokkal is!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

kedd, szeptember 7

A legbefolyásosabb évek

    A tudatalatti legnagyobb befolyással bíró programozása születésünktől 6 éves korunkig történik. Ebben az időszakban a gyermek agya rögzít minden érzékelést, valamint olyan bonyolult motorikus programokat sajátít el, mint a beszéd, mászás, felállás, járás és ugrás képessége. Ugyanakkor észlelési rendszerét teljesen lefoglalja a világról és annak működéséről alkotott információk letöltése.

Szemmel tartva a környezetükben élők - elsődlegesen a szülők, testvérek és rokonok - viselkedésmintáit, a gyerekek megtanulják az elfogadott és el nem fogadható szociális viselkedést. Fontos felismerni, hogy a 6 éves kor előtt szerzett észlelés lesz az az alapvető tudatalatti program, mely az egyén karakterét megformázza.

Ezt a gyorsított tanulási folyamatot a természet is megkönnyíti azáltal, hogy fokozza a tudatalatti képességét a hatalmas információanyag letöltésére. Mindezt a felnőttek és gyermekek agyhullámainak vizsgálatából tudjuk.


Felnőttek agyának EEG-s vizsgálata kimutatja, hogy a semleges idegi aktivitás megfelel a tudatosság különböző állapotainak. A felnőttek EEG vizsgálata alapján az emberi agy legalább 5 különböző frekvencián működik.
Az EEG hullámok folyamatosan bejárják az egész frekvenciatartományt a felnőtt agy normál működése folyamán, míg a fejlődő gyermekeknél egészen más eredmények keletkeztek.


A gyermek agya az első 2 évben a legalacsonyabb EEG frekvencián, a delta szinten működik. Ezt követően 2 és 6 éves kora között megemelkedik és elsődlegesen théta szinten működik. Théta állapotban a gyerekek legtöbb idejüket azzal töltik, hogy a képzelt világot összekeverik a valósággal.

A 6 évesnél fiatalabb gyerekeknél domináns delta és théta szintű agyműködés azt jelzi, hogy a tudatosság szintje alatt működnek. A delta és théta agyhullámok ugyanis megegyeznek a hipnotikus transz állapottal - ez ugyanaz az állapot, amit a hipnotizőrök arra használnak, hogy egy új szokást juttassanak be klienseik tudatalattijába.
Más szavakkal tehát a gyerekek első 6 évüket hipnotikus transzban töltik!

A világgal kapcsolatos észlelések közvetlenül bejutnak a tudatalattiba az analizáló tudatos én ellenőrzése és szűrése nélkül, ami még nincs is kialakulva. Ebből következik, hogy a világról és a benne betöltött szerepünkről alkotott képünk úgy alakul ki, hogy még nem vagyunk képesek kiválasztani vagy elvetni az adott hiedelmet. Egyszerűen csak beprogramoznak bennünket.

A Jezsuiták ennek a programozható korszaknak tudatában voltak és büszkén hirdették: "Add nekem a gyermeket 7 éves kora előtt és én visszaadom neked a férfit."
Tudták, hogy a kicsik transz állapota lehetővé teszi az egyház dogmáinak elültetését a tudatalattiba. Ha egyszer sikerült, akkor ez az információ 95 %-ban befolyással volt az egyén viselkedésére egész életében.

A tudatos észlelés hiánya, vagyis az alfa agyhullámok hiánya, és a hipnotikus transz állapot a korai években szükségszerű. A tudatos észleléshez ugyanis egy működő adatbázisra van szükség. Ebből következik, hogy mielőtt az egyén ki tudja fejezni tudatosságát, az agynak közvetlenül kell letöltenie a tudatalattiba az észleléseket.

Ennek a módszernek megvan azonban a hátulütője is. A következmények nemcsak az egyén életére vannak hatással, hanem egy egész civilizációra. Az a gond, hogy észleléseinket és hiedelmeinket letöltjük, még mielőtt rendelkeznénk a kritikus gondolkodás képességével. Ha kicsi gyerekként korlátozó és szabotáló hiedelmeket ültetnek el tudatalattinkban, akkor ezek válnak valósággá életünkben. Tudatalattink olyan viselkedést fog generálni, ami ennek a programozásnak megfelel.

Azt gondolhatod most: "Ez szuper, akkor nem vagyok a géneim áldozata, hanem a programozásom áldozata! Hol van itt a jó hír?"
Az a jó hír, hogy bármit is programoztak be, az kiprogramozható és átprogramozható. A tudatos elme kreatív képessége lehetővé teszi az észlelések keverését, csillapítását a képzelet infúziójával, ami korlátlan számú hiedelmet és viselkedési variációt tud létrehozni. A tudatos elme felruházza az élőlényeket az Univerzum leghatalmasabb erejével - a szabad akarat kifejezésének lehetőségével.

(A cikk Bruce H. Lipton, Ph.D.: Spontaneous Evolution: Our Positiv Future (And a Way to Get There From Here /Spontán evolúció: Pozitív jövőnk (és hogyan juthatunk el oda innen) c. könyvéből.
Bruce H. Lipton sejtbiológus, elismert kutató az "új biológia" területén, aki a tudomány és a lélek kapcsolatát köti össze. További érdekes írások olvashatók tőle weboldalán: www.brucelipton.com)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon megörültem,amikor ráakadtam erre az írásra.Lányom 2-7 éves korában rettenetes életet is élt ,attól függetlenül,hogy mi nagyon szerettük egymást.Édesanyja kifogásolható erkölcsi életet élt,most gyermekem pszichopata,szeretnék rajta segíteni,édesanyja gyermekem 7 éves korában meghalt.
    Ezen az országrészen nem ismerik Dr.Hare Robertet,nem tudják miről beszélek.Segítséget kérek ,hogy megértsem Őt és önmagam..Köszönöm..M.S.

    VálaszTörlés
  2. Előző írásomhoz...Megörültem,amikor rátaláltam erre....

    elérhetőségem..
    martasany@freemail

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails