Ha tetszik, oszd meg másokkal is!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

csütörtök, február 2

Kutatások eredménye a boldogságról

Dr. Robert Anthony üzenete

Kutatók felfedezték, hogy nem csupán kapcsolat van az alacsony önbecsülés és a materializmus között, hanem okozati összefüggés is, ahol az alacsony önbecsülés NÖVELI a materializmust (anyagelvűséget) és a materializmus KÉPES alacsony önbecsülést előidézni.
Azt is kimutatták, hogy ha az egyén önbecsülése növekszik, az anyagi dolgok iránti érdeklődése csökken.
Egy tanulmányban, melyben elsődlegesen azt vizsgálták, hogyan hat ez a kapcsolat a gyerekekre és serdülőkre, Lan Nguyen Chaplin (Illinois Urbana- Champaign Egyetem) és Deborah Roedder John (Minnesota Egyetem) kimutatták, hogy az önbecsülés növelésére irányuló egyszerű gesztus is drámaian csökkentette a materializmust.



"Amikor a gyerekek elérik a korai serdülőkort és megtapasztalják önbecsülésük gyengülését, szabaddá válik az út az anyagi javak birtoklása felé az alacsony önértékelés érzésével való megbírkózás stratégiájaként."
A paradox az, hogy miként ezek a kutatások is felszínre hozzák, a fogyasztás jó a gazdaságnak, de hosszú távon rossz az egyénnek, főleg a fiataloknak.

Legtöbbünk több bevételt szeretne, hogy többet tudjon fogyasztani. Számos független tanulmány azonban azt bizonyítja, hogy bár a társadalmak gazdagabbak, de nem lettek boldogabbak. Statisztikailag az emberek sokkal több anyagi javakkal és pénzzel rendelkeznek, mint 50 évvel ezelőtt, de mégis kevésbé boldogok. Valójában a leggazdagabb országokban több a depresszió, alkoholizmus és az erőszak, mint 50 évvel ezelőtt, ugyanakkor több anyagi javak állnak rendelkezésünkre, mint valaha. Ez a paradoxon igaz Nagy-Britanniára, az Egyesült Államokra, Ausztráliára, Európára és Japánra.

A valódi oka annak, hogy az emberek a divatos, új dolgokat keresik az, hogy azt hiszik, az hozzájárul elégedettségükhöz, boldogságukhoz az életben. Az "azt hiszik" a kulcsszó. Azt hiszik, hogy ha egyre több dolgot vásárolnak, főként márkás ruhákat és autókat, akkor az boldoggá teszi őket, miközben a kutatások kimutatták újra és újra, hogy ez nem így van.

A lényeg ebben pont az, hogy ha azt hiszed, hogy amennyiben elég "cuccot" szerzel, akkor boldog leszel, azzal egy nagy csalódásnak teszed ki magad. Miért ne lehetnél MOST boldog? Vágd ki a középső részt (mindazt a dolgot, amiről azt hiszed, hogy megszerzése boldoggá tesz) és légy egyszerűen MOST boldog!
Elég radikális ötlet, ugye?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails