Ha tetszik, oszd meg másokkal is!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

péntek, november 11

Elfogadni azt, ami van

Mike Robbins üzenete

Életem során, és nemrégiben is, szenvedtem attól, hogy nem tudtam önmagammal, másokkal és az élettel kapcsolatban elfogadni olyan dolgokat, amiket nem szeretek. Mivel a változás és átalakulás elkötelezettje vagyok, az "elfogadás" gondolata mindig gyengeségnek, tehetetlenségnek, a hibák vagy erőtlenség megengedésének tűnt számomra. Bár hosszú ideig úgy tettem, mintha érteném és hinnék az elfogadás erejében.

Az igazság az, hogy féltem az elfogadástól. Aggódtam, hogy ha valóban elfogadom azokat a szempontokat önmagammal szemben, melyeket nem szeretek, azokat a dolgokat, mik másokban zavarnak vagy életem és a világ azon körülményeit, amik nincsenek rendben, akkor nem lenne motivációm pozitívan változtatni rajtuk, vagy még ennél is rosszabb - feladnám őket és örökre olyanok maradnának, amilyenek.


Carl Jung híres mondása jut eszembe, amit mindkét könyvemben idéztem és sokszor kapom magam azon, hogy ismételgetem: "Aminek ellenállsz, az tovább tart." Úgy tűnik, hogy én és sokan mások, akiket ismerek, akikkel együtt dolgozok, beszélgetek, folyamatosan ellenállnak (vagyis harcolnak) az ellen, ami életükben van. Akár a testünk, a munkánk, a társunk, családtagunk, barátaink, munkatársaink, pénzünk, a világ és a gazdaság állapota vagy sok más egyébről van szó - gyakran a realitással érvelünk, ahelyett, hogy elfogadnánk, hogy ez ilyen.

Félelmetes és logikátlan, de az elfogadás az átalakulás első lépése. Nagyon nehéz és elég stresszes megváltoztatni bármit is a nem-elfogadás állapotából (ezt tapasztalatból tudom). Az elfogadás nem jelent lemondást vagy beleegyezést - ezzel egyszerűen csak bevallod az igazságot és megengeded, hogy a dolgok olyanok legyenek, amilyenek. Ha elfogadjuk önmagunkat, másokat és az életet olyannak, amilyen, azáltal ráérezhetünk a békességre és szenvedésünk nagy részét elengedjük. És innen, a béke és igazság állapotából, képesek leszünk jobban értékelni az életet és ezen felül be tudjuk vonzani azokat a körülményeket, párkapcsolatokat és eredményeket, amikre őszintén vágyunk.

Gyakorlat: Mit tehetsz?

Írj gondolatban, a naplódba vagy egy papírra listát azokról a dolgokról, melyek jelen életedben a legnagyobb stresszt, fájdalmat vagy félelmet okozzák! Ezek lehetnek emberekkel, munkáddal, pénzzel, egészségeddel, a világ eseményeivel kapcsolatos dolgok vagy bármi más.

Amikor leírod ezeket, kérdezd meg önmagadtól, akarod-e őket most olyannak elfogadni, amilyenek! Nem kell szeretned, egyetértened vagy akarnod, de ha el tudod kezdeni elfogadni ezeket a dolgokat, embereket és helyzeteket, azáltal jelentősen megnő a lehetősége annak, hogy békében leszel velük és életeddel és végül meg tudod változtatni őket pozitívan.

(Mike Robbins többek között az Erőleves az egyedülálló szülő lelkének c. könyv társszerzője.
www.Mike-Robbins.com)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails