Ha tetszik, oszd meg másokkal is!

Add a Twitter-hez Add a Facebook-hoz Add a Startlaphoz Add az iWiW-hez Add a Google Reader-hez Add az RSS olvasódhoz

szombat, április 20

Hogyan legyünk optimisták

Brian Tracy üzenete

Mindenki szeretne fizikailag egészséges lenni. Ugyanakkor mentálisan is. A mentális egészséget ahhoz mérhetjük, mennyire vagyunk optimisták önmagunkkal és életünkkel kapcsolatban. Most megtanulod hogyan ellenőrizd gondolataidat olyan különleges módon, hogy bármilyen körülmények között fantasztikusan érezd magad.


Ellenőrizd a reakcióidat, a reagálásod!

Három alapvető különbség van az optimista és pesszimista reagálás között. Az első az, hogy az optimista a visszaesést időlegesnek tartja. Egy szerencsétlen esemény az optimista számára csak átmeneti, valami, ami korlátozott időtartamú és nincs valós kihatása a jövőre. Míg a pesszimista állandónak tekinti a negatív eseményeket, az élet részének, sorsszerűnek.

Határold el az esetet!

A második különbség az optimista és pesszimista között, hogy az optimista a nehézségeket egyedinek tartja, míg a pesszimista elterjedtnek. Ez azt jelenti, hogy ha az optimista számára a dolgok rosszra fordulnak, akkor az esetet egy elszigetelt esetnek tekinti, ami nagymértékben független egyéb dolgoktól, melyek életében zajlanak.

Lásd a visszaesést átmeneti eseménynek!

Például ha valami, amire számítottál, nem valósul meg és ezt magadban egy balszerencsés esetnek könyveled el, ami előfordul az élet során, akkor optimistán reagálsz. Míg a pesszimista a csalódásokat állandónak tekinti. Ezek számára olyan probléma vagy hiányosság mutatói, melyek életének minden területét áthatják.

Ne vonatkoztasd személyedre a hibát!

Az optimista és pesszimista közötti harmadik különbség, hogy az optimista az eseményeket külsüdlegesnek látják, míg a pesszimisták személyükre vonatkoztatják.
Ha valami rosszra fordul, az optimisták elsődlegesen külső tényezők hatásának eredményeként tartják, melyre kevés befolyásuk van.

Ha például az optimista elé bevág valaki a forgalomban, akkor nem lesz bosszús vagy csalódott, hanem lefokozza az esemény fontosságát azzal, hogy "Azt hiszem, ennek az embernek ma rossz napja van."

Míg a pesszimista szívére veszi a dolgot és úgy reagál, mintha a másik szándékosan akarta volna bosszantani.

Maradj higgadt és objektív!

A kiteljesedett, teljesen funkcionáló, önmegújító személyiség védjegye, hogy képes objektív és érzelemmentes maradni a mindennapi élet elkerülhetetlen viharai közepette. Az előljáró személyiség képes pozitív és optimista módon beszélni önmagához, elméje higgad, világos és teljes ellenőrzése alatt áll. A kiforott személyiség nyugodtabb, tudatosabb és realisztikusabban és kevésbé emócionálisan képes értelmezni az eseményeket, mint az éretlen személyiség. Ennek eredményeként a kiforrott személy sokkal nagyobb mértékű ellenőrzést és hatást gyakorol környezetére, és kevésbé lesz bosszús, csalódott vagy zaklatott

Hosszabb távra tekints!

Az elkerülhetetlen visszaesésekre tekints úgy, mint időleges, egyedi és kívülálló dolgokra! Lásd a negatív helyzetet egyetlen eseménynek, mely nem függ össze más esetleges eseményekkel és amit legnagyobb mértékben külső tényezők okoznak, melyek felett kicsi befolyásod van. Egyszerűen utasítsd el a gondolatot, hogy az esetet bármi módon is tartósnak, állandónak vagy személyes inkompetenciád jelzőjének tekintsd!

Történjen bármi, gondolkodj úgy, mint egy optimista! Nem irányíthatsz minden eseményt, de azt irányíthatod, hogyan reagálsz rájuk.

Gyakorlat

3 gyakorlat segítségével ültetheted át mindezt a gyakorlatba.

Először is folyamatosan emlékeztesd magad rá, hogy a visszaesések csak időlegesek, hamarosan elmúlnak és semmi sem olyan komoly, mint gondolod!

Másodszor, nézz minden problémára egyedi eseményként, mely nincs összefüggésben más eseményekkel és nem is mutat ismétlődő mintát. Kezeld és menj tovább!

Harmadszor, vedd észre, hogy amikor a dolgok elromlanak, általában különböző külső események az okozói. Mondd magadnak "Amit nem tudok változtatni, azt el kell fogadnom." és folytasd tovább céljaid átgondolását!



1 megjegyzés:

  1. Köszönöm, jókor jött. Végig gondolom, és alkalmazom tovább.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails